სასწავლო პროექტი

პროექტის დასახელება
ერეკლე II ეპოქა
პროექტის მთავარი იდეა
მოსწავლეებმა შეძლონ  ფაქტების შესწავლა და საკუთარი მოსაზრების ჩამოყალიბება ქვეყნის მომავალზე.
პროექტის აქტუალობა
პროექტის თემა აქტუალურია, რადგანდღესაც საქართველო პოლიტიკური ორიენტაციის საკითხი კამათის საგანია.საზოგადოების დიდი ნაწილი თვლის ,რომ საქართველოს მომავალი ევროპაშია,თუმცა არის ადამიანთა ჯგუფი რომელიც უპირატესობას დსთ-ს ანიჭებს.
პროექტის მიზანი/მიზნები
1.მოსწავლეებმა შეძლონ უკეთ დაახასიათონ საქართველოს ისტორიული მხარეები, გაეცნონ ერეკლე II-ის პიროვნებას და მის ღვაწლს ერის წინაშე.
2. მოსწავლეები იმსჯელებენ კონკრეტულ საგარეო პოლიტიკურ ცვლილებებზე, რომლებმაც გავლენა მოახდინა ქართულ სახელმწიფოებრივობაზე;
3.         აანალიზებენ და შეადარებენ საგარეო ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე;

მონაწილეთა ასაკი
14 წელი
ვადები/ხანგრძლივობა
4 თვე
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას
მოსწავლეები შეძლებენ
  • დაახასიათონ  ქართლ-კახეთი ისტორული-ეთნოგრაფიული კუთხით გააკეთონ პრეზენტაცია
  • გაანალიზონ საქართველოს ისტორიული საზღვრების ცვლილებების მიზეზებს, გაარკვევენ თუ რა ფაქტორებმა განაპირობა საქართველოს საზღვრების ცვლილებები
  • იმსჯელონ და შეადარონ საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქვეყნის შიდა კონფლიქტზე.
  • იმსჯელონ  მეფის როლზე ქვეყნის ბედის წარმართვაში.
  • შეძლონ  როლის მორგება ერეკლეს  დამახასიათებელი სიტუაციიდან გამომდინარე, აჩვენონ აუდიტორიას და დააფიქრონ მეთვრამეტე საუკუნის საქართველოს საჭირბოროტო საკითხზე.
  • შეძლონ მოიძონ ასპინძის ციხე რუკაზე, ასპინძის ბრძოლაზე ინფორმაცია და განახორციელონ ვიზიტი დაბა ასპინძაში და მოინახულონა ერეკლეს ნახიდარი და ციხე.
გამოიყენონ სხვადსხვა ელექტრონული ბეჭდური მასალა ინფორმაციის გასაერთიანებლდ,წარმოადგენენ თემებს აუდიტორიის წინაშე ,, ერეკლე მეფე- ხალხურ ზეპირსიტყვიერებაში“, ,,საქართველო და მეთვრამეტე საუკუნე“, ,, ერეკლეს რეფორმები“,  ,,ერეკლე და ასპინძის ბრძოლა“,   ,, საქართველო და გეორგიევსკის ტრაქტატი“.
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები
ფოტოკამერა
კომპიუტერი (ები)
ციფრული კამერა
ინტერნეტკავშირი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ფოტო/სურათების დამუშავება

ინტერნეტძიება

პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)
  • პროექტული სწავლების შესახებ ბუკლეტების გამოშვება.
  • პროექტის გაცნობა მოსწავლეებისათვის.
  • პროექტის მიზნების გაცნობა და შეფასების  და შეფასების ინსტრუმენტების გაცნობა. საჭიროების შემთხევაში შევიტან ცვლილებებს.
  • ბუკლეტების დარიგება პროექტული სწავლების შესახებ.
  • ფეისბუკის გვერდზე შექმნა გვერდისა ,, შეისწავლე ისტორია-2014“, სადაც მოხდება სოციალური ქსელის მეშვეობით  ორი სკოლის მოსწავლების ფასილიტაცია.  მოსწავლეები გამოგზავნიან თავიანთ ნამუშევრებს, რეფერატებს, შესწორების შემდეგ რეკომენდაციებით და განმავითარებელი კომენტარებით დაუბრუნდებათ უკან. ასევე ფეისბუკის გვერდზე დაიდება დამატებით მასალები პროექტის შესახებ. შეხვედრების  შესახებ. უკვე ჩატარებული ღონისძიებების სურათები.

  • პარალელურ რეჟიმში (ორი სკოლა ახალციხის და ასპინძის) უყურებს  ფილმს  ,, გააგრძელე საქართველოს ისტორია“ 3,4,5,6, ნაწილებს.
  • მოსწავლეების შეავსებენ  ცხრილს ,, ვიცი , რა გავიგე ფილმიდან, რა მინდა ვიცოდე“. (აქტივობის სურათები დაიდება ფეისბუკის გვერდზე)
  • საშინაო დავალებად  მეცხრე კლასის ისტორიის წიგნიდან   ამოიწერონ ინფორმაცია ერეკლეს ეპოქის შესახებ.
  • ინტერნეტში მოიძევენ დამატებით მასალას ერეკლე მეფესა და მის ეპოქის შესახებ.(მასწავლებლის მიერ მითითებულ ინტერნეტ გვერდიდან)
  • მოსწავლეები მოამზადებენ რეფერატებს ,, ერეკლე და ასპინძის ბრძოლა“, ერეკლე და  გეორგიევსკის ტრაქტატი“, ერეკლე მეფე და მისი რეფორმები“და სხვა თავიანთი შეხედულებებიდან გამომდინარე მოიფიქრებენ რეფერატის სათაურებს.

  • ჩატარდება თითოეულ სკოლაში კონფერენცია ,, ერეკლეს ეპოქა“. (კონფრენციის სურათებს მოსწავლეები დადებენ ჩვენს გვერდზე)

  • მოსწავლეები იყოფიან ჯგუფებად. (ფუნქციები განაწილდება , რომელი სკოლა რომელ ჯგუფის სამუშაოს შეასრულებს. )
  • 1 ჯგუფი იმუშავებს  ,,საქართველო და  მეთვარმეტე საუკუნეში ამზადებენ პოვერ პოინტში პრეზენტაციას
  • 2 ჯგუფი მუშაობს ,, ერეკლე მეფე  ხალხურ ზეპირსიტყვიერებაში“ მოამზადებენ პოვერ პოინტში პრეზენტაციას.
  • 3. ჯგუფი მუშაობს ,, საქართველო და გეორგიევსკის ტრაქტატი“.  როლური თამაში, ერეკლესა და სოლომონ ლიონიძის გასაუბრება.

  • ახალციხის საჯარო სკოლის ჩასვლა ასპინძაში -ასპინძის ციხეზე და ერეკლეს ნახიდურთან. სურათების გადაღება.
  • 4 ჯგუფი  ,, ერეკლე მეფე- ასპინძის ბრძოლა“ -რეფერატი .ასპინძის ციხეზე-წაკითხვა.

  • დაკვნითი  ღონისძიება : ასპინძის საჯარო სკოლაში პირველი და  მეორე ჯგუფი აკეთებს პრეზენტაციას პოვერ პოინტში,  მეოთხე ჯგუფი აკეთებს როლურ თამშსს.    მეოთხე ჯგუფი ამზადებს ასპინძის ციხეზე ვიზიტის სურათებს პოვერ პოინტში და შემდეგ უშვებს.


  • დიკუსია  თემაზე ,,  ,, არსებობდა თუ არა საქართველოსთვის ირან-ოსმალეთის მტრული გარემოცვის გარღვევის სხვა სშუალება, გარდა რუსეთის მფარეველობაში შესვლისა.“ მოწვეული ექსპერტი ისტორიკოსი ახალციხის სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან.

  • საბოლოო დასკვნითი ღონისძიება  ახალციხის სკოლაში--,, ერეკლეს ეპოქა“-საბოლოო პრეზენტაცია  ორივე სკოლის წარმომადგენელი მოსწავლეების მიერ.


საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან /ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
ისტორია და ისტ

ისტ.IX.1.მოსწავლესშეუძლია დაახასიათოს საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეები და გაანალიზოს ამ მხარეების საზღვრების ისტორიული პროცესებით განპირობებული  ცვალებადობა.
               მსჯელობსუძველესიდროიდანდღემდექართულისახელმწიფოებისადაისტორიულ-გეოგრაფიულიმხარეებისსაზღვრებისცვალებადობაზე; მსჯელობსამცვლილებებისგამომწვევმიზეზებზე;
სტ.IX.5. მოსწავლესშეუძლია აანალიზს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
           მსჯელობსკონკრეტულსაგარეოპოლიტიკურცვლილებებზე, რომლებმაცგავლენამოახდინაქართულსახელმწიფოებრივობაზე;
           აანალიზებსდაადარებსსაგარეოფაქტორებისგავლენასქვეყნისშიდაკონფლიქტებზე;
           ცხრილშიქრონოლოგიურითანამიმდევრობითაჯგუფებსსახელმწიფოებს, რომლებმაცდაკარგესდამოუკიდებლობა (ანსაერთოდგაქრნენ) და მიუთითებს ამ მოვლენის გამომწვევსაგარეო და საშინაო ფაქტორებზე.
კავშირი ისტ-თან.
პროექტის ხელმძღვანელი(მასწავლებელი)
ისტორიის მასწავლებელი :კლარა ზედგინიძე და ნინო ნადირაძე
ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა
aspinzaskola@gmail.com



No comments:

Post a Comment